We wandelen in het heuvelachtige gebied ten noordwesten van Porches. We verzamelen vanaf 09:30 uur bij de Pastelaria Bom Sol aan de Rua Direita 8 in Porches, naast de kapper en de bank Credito Agricola. Het is handig de auto te parkeren op de parkeerplaats van de Biergarten, die zich bij de rotonde van de N125 in Porches bevindt. Vanaf de parkeerplaats moet men bij de rotonde oversteken richting centrum Porches/Armacao de Pera en dan na 50 meter direct de eerste straat links.

Om 10:00 uur na de koffie vertrekken we vanaf de parkeerplaats Biergarten. De wandeling voert ons over een licht glooiend en afwisselend terrein. Richting de A22 wordt de klim wat zwaarder, maar deze kan voor de verkorte route, die circa 6 km is, vermeden worden.

Wat valt er zoal te zien? Na 1 km zandpad, dat licht omhoog gaat volgt een fraai uitzicht op Porches. Daarna lopen we een gedeelte over asfalt en passeren we aan aantal buurtschappen. Op 1/3 van de route beginnen we aan een wat pittiger stuk. Hier kan men kiezen voor de verkorte route. Bovenaan zijn we dan bij de overgang over de A22. Ook hier weer fraaie vergezichten en ook leuk om het snelverkeer van bovenaf te aanschouwen. De route loopt verder parallel aan de A22 tot aan een asfaltweg die weer terug onder A22 door gaat. Daar voegen de wandelaars van de verkorte route zich weer bij de rest. Dan volgt een fraai traject langs een levada ( irrigatiekanaal). Hier kunnen we uitsluitend achter elkaar lopen. Uiteindelijk volgt dan een langzame afdaling richting Biergarten, waar we de auto's weer vinden.

Vervolgens rijden we naar Lagoa, circa 3 km, en nemen bij de eerste rotonde in Lagoa  de afslag links naar het industrieterrein Fatacil. Direct na de afslag onmiddellijk weer rechts het tentoonstellingsterrein Fatacil oprijden; iets verder op het terrein staat het zeer ruime  Restaurant Fatacil.

Het lunch menu omvat  brood, soep en een keuze uit de volgende hoofdgerechten:
1 Mixed grill
2 Rundvlees (bifana) met champignonsaus
3 Bacalhao a bras
4  Vegetarisch gerecht
Daarna een toetje naar keuze  en koffie tot besluit . Wijn of bier en water inbegrepen.
De kosten bedragen  13,50 euro ( inclusief fooi )

We hopen op goed wandelweer en een opgewekte stemming en zien jullie graag tegemoet op 21 november. Gaarne uiterlijk op
zaterdag 17 november vóór 18:00 uur uw aanmelding voor deelname aan de wandeling. Om organisatorische redenen kunt u zich na deze datum niet meer aanmelden!!
Geef svp in de invulvakjes hieronder uw naam/namen op, vermeld uw (bij voorkeur mobiele) telefoonnummer en uw emailadres en vergeet svp niet uw keuze(s) voor het lunchmenu te vermelden. Druk op de knop "verstuur aanmelding" om uw deelname aan de volgende wandeling te bevestigen.
De volgende wandeling is op 21 november in de omgeving van Porches
De foto's hieronder geven een impressie van de wandeling: klik op een willekeurige foto en er gaat een nieuw venster open. In dat venster kunt u met de pijltjes links en rechts door deze foto's bladeren. Rechtsonder staat het "kruisje" om het fotovenster weer te sluiten.
Voorlopers :  Theo & Aad
naam/namen:
(mobiel) telefoonnummer:
email:
menukeuze en ruimte voor evt bijzonderheden:
aanmelder(s) heeft/ hebben kennis genomen van het gestelde onder "Aansprakelijkheid" bovenaan
deze pagina.
aanmelder(s) heeft/ hebben de regels onder knop "Aanmelden" hierboven gelezen.
N.B. Dit aanmeldformulier is UITSLUITEND bedoeld voor Leden om zichzelf (en evt hun Gasten) aan te melden. Niet-leden kunnen contact opnemen met het secretariaat om te bezien of zij eventueel aan een wandeling kunnen deelnemen. Zie onder de knop 'Contact' bovenaan deze pagina.