Deze keer  gaan we weer de wandeling in Monchique lopen. De vorige keer was in coronatijd. We noemden het toen de bloemenwandeling. En nu maar hopen dat de bloemen weer hun best doen. In ieder geval is de gele brem volop in bloei. In “mooi” contrast met de nog steeds zwartgeblakerde stammen van kurkeiken sinds de brand van 2018.

We verzamelen om half 10 bij het koffiecafeetje “Descansa Pernas” (zie routebeschrijving). Om 10 uur vertrekken we met de auto’s (graag zoveel mogelijk carpoolen) naar de start die een kilometer verderop is, en een heel stuk de diepte ingaat. Dan hoeven we dat tenminste niet meer te lopen. We lopen op zandpaden en verlaten weggetjes, en dalen tot aan de Ribeira de Monchique. Aan de overzijde volgen we het dal stroomafwaarts; af en toe moeten we een klein zijstroompje oversteken.  Na wat gekronkel en wat klimmen en nog verder dalen komen we weer bij de Ribeira. Hier geen brug maar stapstenen. Mogelijk kans op natte voeten, misschien is het een goed idee om 2 vuilniszakken mee te nemen als “overschoenen”. We zijn dan op de helft.

Daarna gaat het gestaag maar langdurig omhoog. Een half uur vóór het eind is er een mogelijkheid om de wandeling ongeveer 15 minuten te verkorten. De lange wandeling stijgt nog wat en maakt dan een zeer steile afdaling naar de auto’s.

De lunch is bij restaurant O Castelo, vanaf de Intermarché van Monchique 3,8 km naar het zuiden, richting Portimão. Het restaurant ligt links na een vrij scherpe bocht; parkeren kan je iets daar voorbij rechts bij een zijpad. Zie ook deze Google maps link.
Menukeuze: a) frango piripiri  b) assadura (varkensvlees)  c) dourada   d) omelet. De prijs van de lunch bedraagt € 15,- p/p en
we verzoeken je dit contant op de ochtend van de wandeling te betalen.

Een volledige Covid-vaccinatie of anders een door jou zelf uitgevoerde zelftest die niet ouder is dan 24 uur wordt door de organisatie zeer gewaardeerd.

Het maximale aantal deelnemers aan de wandeling bedraagt 40 personen.
De volgende wandeling is op 15 juni in
Voorlopers : Wilma & Hans
afstand/duur : 7,5 km / 2 uur
moeilijkheid : middelzwaar tot zwaar
telfnrs voorlopers : 963 234 085
en organisatie : 912 826 228
De foto's hieronder geven een impressie van de wandeling: klik op een willekeurige foto en er gaat een nieuw venster open. In dat venster kunt je met de pijltjes links en rechts door deze foto's bladeren. Rechtsonder staat het "kruisje" om het fotovenster weer te sluiten.
naam/namen:
(mobiel) telefoonnummer:
menukeuze en ruimte voor evt bijzonderheden:
aanmelder(s) heeft/hebben de regels onder knop "Aanmelden" hierboven gelezen.
N.B. Dit aanmeldformulier is UITSLUITEND bedoeld voor leden om zichzelf (en evt hun gasten) aan te melden. Niet-leden kunnen contact opnemen met het secretariaat om te bezien of zij eventueel aan een wandeling kunnen deelnemen. Zie onder de knop 'Contact' bovenaan deze pagina.
aanmelder(s) heeft/hebben kennis genomen van het gestelde onder "Aansprakelijkheid" bovenaan
deze pagina.

Graag uiterlijk op zondag 12 juni vóór 18:00 uur ontvangen wij jouw aanmelding. Op maandag 13 juni vóór 18:00 uur ontvang je dan definitief bericht of je wél of niet kunt meewandelen.

Geef svp in de invulvakjes hieronder jouw naam/namen op, vermeld jouw (bij voorkeur mobiele) telefoonnummer en jouw emailadres en vergeet svp niet jouw keuze(s) voor het lunchmenu te vermelden.

Druk op de knop "verstuur aanmelding" om jouw aanmelding voor de volgende wandeling te versturen.