16 juni in de omgeving van Praia da Falésia
Wat een opkomst voor de juniwandeling bij Praia da Falésia! Het was dezelfde wandeling als die van 2 en een half jaar geleden, gekozen omdat hij zo mooi was. Iedereen was ruim op tijd voor de koffie bij Café Neptuno zodat we om 10 uur konden vertrekken. Eerst even naar de kliffen om over zee te kunnen kijken. Meteen de groepsfoto gemaakt.

Daarna door de pijnbomenbossen richting het oosten. Het tempo van de voorloper Hans was pittig, maar al gauw vormde zich een lang lint. De paadjes waren smal, de heuveltjes verraderlijk, de uitzichten te mooi om snel door te lopen. Iedereen genoot.
Na een uur kwam men bij de trap naar het strand. Enkelen verkozen om over de kliffen door te lopen, de rest stapte dapper door mul zand, maar bij de waterlijn was het makkelijk lopen.

De terugweg ging sneller; weer door de bossen, over de kliffen, eventueel over het strand. Al vóór half 1 konden we bij het Chinees restaurant Pine View aanleggen. Er moest nog wat met tafels geschoven worden maar al gauw hadden we de wijn en het voorafje voor ons. Hans W had al aangekondigd dat hij de drank zou betalen omdat hij op 15 juni 75 jaar was geworden. Lang zal hij leven in de gloria. Voorzitter Hans B had een toespraakje en een kado voor Hans W. Een fles wijn en een paar golfsokken, prima bedacht!

Er waren 2 nieuwe leden die zich even voorstelden, Betsy Bek en Tiny Boel. Welkom bij de club.
De rest van de maaltijd kwam vlot op tafel, diverse schalen, erg lekker.
De voorzitter bedankte de voorlopers, met de woorden dat ze zich er met een jantje-van-leiden van af hadden gemaakt [= met de pet ernaar gooien]. Hm. De fles wijn die Wilma kreeg kon ze mooi retourneren aan de voorzitter, want die heeft wel weer veel werk verzet in dit gemankeerde wandeljaa.

De foto's hieronder geven een impressie van de wandeling: klik op een willekeurige foto en er gaat een nieuw venster open. In dat venster kunt u met de pijltjes links en rechts door deze foto's bladeren. Rechtsonder staat het "kruisje" om het fotovenster weer te sluiten.
Voorlopers :  Wilma / Hans
afstand/duur :  8 km / ruim 2 uur