ALGARVE weersverwachting
De wandelclub

De Wandelclub Algarve is een groep Nederlandstalige bewoners en regelmatige bezoekers van de Algarve, die graag in gezelschap wandelen in de mooie natuur van dit gebied.  De club wandelt meestal op de derde woensdag van de maand, behalve in de maanden juli en augustus in verband met de warmte.

Uitgangspunt voor de wandelclub is dat Nederlandstaligen, die permanent of een gedeelte van het jaar in de Algarve wonen of verblijven, lid kunnen worden van de Wandelclub Algarve. Doel is eenmaal per maand (derde woensdag) een wandeling van ongeveer 2 uur te lopen, waarna een gezamenlijke lunch genuttigd wordt. De nadruk bij het wandelen ligt niet op de prestatie. Het sociale aspect maakt derhalve een wezenlijk onderdeel uit van het wandelen. Dat uit zich o.a. ook doordat partners van wandelaars, die tijdelijk of permanent niet aan de wandeling kunnen deelnemen, toch mee kunnen lunchen. Wil het sociale aspect goed uit de verf komen, dan veronderstelt dit de deelname van zoveel mogelijk vaste leden. Gasten zijn ook welkom, maar uitdrukkelijk op uitnodiging van de leden.

Deelname

Alle leden ontvangen telkens ca. twee weken voorafgaand aan de eerstvolgende wandeling een email met details over de komende wandeling. Opgave van deelname kan uitsluitend plaatsvinden dmv het beantwoorden van deze email.

In verband met de organisatorische en logistieke grenzen waar het secretariaat tegenaan loopt wanneer er zich te veel deelnemers aanmelden wordt een een maximum aantal deelnemers aan een wandeling gehanteerd.
Het secretariaat bewaakt dat en zorgt dat degenen die zich hebben opgegeven uiterlijk op de maandagmiddag voorafgaand aan de 'wandel-woensdag' bericht ontvangen over hun deelname.

Aansprakelijheid

De informele organisatie van de Nederlandse Wandelclub Algarve is niet aansprakelijk voor tijdelijk of blijvend letsel of andere gezondheidsproblemen, die voorafgaand, tijdens of na de wandelingen kunnen optreden. Dit letsel of deze gezondheidsproblemen zijn voor eigen risico en de deelnemende wandelaars dienen zich hiertegen zelf te verzekeren.

Contact

Voor informatie of vragen over onze wandelvereniging kunt U altijd een email sturen naar: secretariaat@wandelclub-algarve.nl.
Wikiloc

Een overzicht van diverse gelopen wandelingen vind je op de Wikiloc pagina van de Wandelclub:

De wandelkalender van de Wandelclub vind je hier:
Foto- en verslagenarchief

Tot het begin van het nieuwe wandelseizoen kunnen hier de verslagen met bijbehorende foto's van de jaren 2011  - 2024 worden gedownload.

Wandelclub Algarve