De foto's hieronder geven een impressie van de wandeling: klik op een willekeurige foto en er gaat een nieuw venster open. In dat venster kunt je met de pijltjes links en rechts door deze foto's bladeren. Rechtsonder staat het "kruisje" om het fotovenster weer te sluiten.
Voorlopers : Annie & Raymond
afstand/duur : 8,2 km / 2 uur, 20 min
telfnrs voorlopers : 919 788 219
en organisatie : 912 826 228
De volgende wandeling is op 15 mei bij Sao Bartolomeu de Messines
We verzamelen vanaf 09:15 bij Pastelaria Kapheina voor een kop koffie. Om 09:45 rijden we vandaar (al dan niet carpoolend) in 10 min de 4 km naar Funcho, het startpunt van de wandeling. Dit is het gebied van de Barragem do Funcho, een stuwdam tbv de drinkwater voorziening in de Algarve in de rivier de Arade.

De wandeling laat zich het beste omschrijven als "puur natuur": géén auto's, géén huizen, alleen wijzelf en twee eenvoudige klimmetjes. Omdat er een aardig stuk door behoorlijk dichte begroeiïng wordt gelopen zijn een lange broek en dichte schoenen wellicht raadzaam, ook al hebben Hans en Raymond tijdens het twee keer voorlopen de meeste over de route hangende braamtakken wel weggesnoeid..

Na afloop van de wandeling rijden we terug naar S B de Messines om te gaan lunchen in het nieuwe restaurant Mussiene. De lunch bestaat uit een amuse bouche (surpresa da Chef), een voorgerecht (salade tropical), een hoofdgerecht met keuze uit: 1. vlees (cachaço), 2. vis (robalo recheado com ervas), 3. kip (frango crocante) en 4. vegetarische schotel (caril de vegetais), een dessert (panacotta), witte en rode huiswijn, bier of frisdrank en koffie (alléén bica of bica cheia). De kosten zijn all-in p/p € 20,00 en
we verzoeken je dit contant op de ochtend van de wandeling te betalen.

Het maximale aantal deelnemers aan de wandeling bedraagt 40 personen.
naam/namen:
(mobiel) telefoonnummer:
menukeuze en ruimte voor evt bijzonderheden:
aanmelder(s) heeft/hebben de regels onder knop "Aanmelden" hierboven gelezen.
N.B. Dit aanmeldformulier is UITSLUITEND bedoeld voor leden om zichzelf (en evt hun gasten) aan te melden. Niet-leden kunnen contact opnemen met het secretariaat om te bezien of zij eventueel aan een wandeling kunnen deelnemen. Zie onder de knop 'Contact' bovenaan deze pagina.
aanmelder(s) heeft/hebben kennis genomen van het gestelde onder "Aansprakelijkheid" bovenaan
deze pagina.

Graag uiterlijk op zondag 12 mei vóór 18:00 uur ontvangen wij jouw aanmelding. Op maandag 13 mei vóór 18:00 uur ontvang je dan definitief bericht of je wél of niet kunt meewandelen.

Geef svp in de invulvakjes hieronder jouw naam/namen op, vermeld jouw (bij voorkeur mobiele) telefoonnummer en jouw emailadres en vergeet svp niet jouw keuze(s) voor het lunchmenu te vermelden.

Druk op de knop "verstuur aanmelding" om jouw aanmelding voor de volgende wandeling te versturen.

klik hier
Locatie parkeren lunch