Na een goede kop koffie bij het café 'A Paragem' startte de grote groep van 53 lopers en 3 honden. Eerst ging de tocht zoals aangekondigd door een veldje met puin (ook dat is helaas nog steeds Portugal) richting de zee. Kort voor de afslag het beschermde natuurgebied in kon je Armacao de Pera en Alporchinhos aan de linkerkant zien liggen. Voorbij de ruine richting het dal namen twee leden en de voorloopster Joyce de kortere weg terug naar het café.
De overige 50 leden liepen over de bedding van een droog gevallen beekje langs zeer fraaie oeroude natuurstenen muren. Er moest een beetje worden geklommen wat voor de fitte en actieve wandelclub helemaal geen probleem bleek te zijn. Via een veldpad ging het daarna door naar de klippenkust aan de zee. De blauwe zee liet zich met zijn spiegelingen steeds weer door de bossen heen van zijn mooiste kant zien. Op de klippen aangekomen, genoot iedereen van de prachtige kustlijn met zandkalkstenen rotsformaties in het westen en oostelijk tot Praia do Galé.
Na een kort stuk lopen over de klippen met de typische 'Algares' gaten kort voor Praia Albandeira, ging het met een grote boog landinwaarts terug naar het ruige dal. Goed op tijd kwam iedereen aan bij het café, geen hond of lid was gelukkig genoeg verloren gegaan in het nogal  onoverzichtelijke landschap.

Even verderop konden 48 deelnemers bij het Restaurant 'Os Dois Irmaos' een lunch met vis of vlees of gevulde aubergines nuttigen. Door het grote aantal eters was het moeilijk bijbenen voor de bediening wat aan de pret van ons gezelschap niet afdeed. De wijn stond wel gauw op tafel en smaakte goed! Aad  bedankte Joyce en Klaus voor de mooie wandeling en de organisatie van de lunch. Aad had vervolgens het goede nieuws dat voor de komende maanden voorlopers voor een nieuwe wandeling zich al hadden aangemeld. Voor de maanden maart, april en juni zoeken we nog voorlopers.

Toevoeging Aad : gezien het wel erg grote aantal deelnemers dit keer willen we in de toekomst het aantal gasten en zo nodig ook de incidenteel meelopende leden beperken, zodra het aantal van 40 deelnemers is gepasseerd. Zie ook het reglement terzake op deze website.

Zie hieronder de foto's van Leo die altijd de sfeer van de vrolijke wandelclub en het Portugese landschap goed weet vast te leggen
: klik op een willekeurige foto en er gaat een nieuw venster open. In dat venster kunt u met de pijltjes links en rechts door deze foto's bladeren. Rechtsonder staat het "kruisje" om het fotovenster weer te sluiten.
15 november in de omgeving van Porches
Voorlopers : Joyce & Klaus