Na een vroege start in Restaurant Jacaranda, waar door de jarige Hans Wijnen op koffie en pastel de nata werd getracteerd, gingen we over het strand richting Praia da Rocha.  Echter de onberekenbare vloed was eerder dan verwacht, wat veroorzaakte dat de groep direct al uit elkaar viel. Een aantal moedigen ging onverschrokken te water om de rotsformatie te passeren maar werde verrast door de golven, dit tot grote hilariteit van de achterblijvers. Maar door het mooie wandelweer waren deze doorzetters weer snel droog en zoiets schept ook een band. De groep herenigde zich weer op de boulevard. Degenen die kozen voor de lange wandeling gingen door richting Alvor. Daar moest  bij de start over de rotsen zelfs een touw gebruikt worden om boven te komen, maar dat moet gezegd worden, het was ruimschoots de moeite waard. Wat een stuk prachtige kust ook hier weer, met zulke indrukwekkende uitzichten. Terug kwamen we al “abseilend “ langs het touw weer heelhuids naar beneden. Al met al een spectaculaire wandeling mogen we wel stellen.

Voor de lunch gingen we richting Carvoeiro naar restaurant Ponto de Encontro. De wijn bij de lunch werd ons aangeboden door Hans, waarvoor dank.  We konden hier lekker buiten zitten en de scheidend voorzitter Martin met Armanda verraste de voorlopers en andere actieve leden onder dankzegging  met een fles port port of  wijn. De kascommissie in de persoon van Leo deed positief verslag van de kascontrole en constateerde een batig saldo. Daarna introduceerde Martin Aad met Anita als nieuwe voorzitter respectievelijk secretaris en wenste hen veel succes.

Hans Wijnen deed vervolgens nog een oproep aan de leden om zich al voorloper te melden, want er waren tot nu toe voor het nieuwe seizoen nog geen meldingen binnengekomen. Tot besluit nam Aad als nieuwe voorzitter het woord om Armanda en Martin te bedanken voor hun jarenlange inzet voor het secretariaat en als voorzitter en bood hen als dank een dinerbon aan van Restaurant Ponto de Encontro.  Als afronding van de lunch werd Hans nog een prachtige  taart aangeboden, die natuurlijk wel direct aangesneden moest worden. Na afloop werden we nog uitgenodigd bij Hans thuis om zijn verjaardag nog verder luister bij te zetten. Al met al een mooie afsluiting van het wandelseizoen 2015/ 2016.

De foto's hieronder geven een impressie van de wandeling: klik op een willekeurige foto en er gaat een nieuw venster open. In dat venster kunt u met de pijltjes links en rechts door deze foto's bladeren. Rechtsonder staat het "kruisje" om het fotovenster weer te sluiten.
15 juni in de omgeving van Portimão
Voorlopers : Cor, Bidi, Armanda, Martin en Hans