Het was een wandeldag met een record aantal aanmeldingen, nl. 54 personen, veelal  leden, maar ook veel gasten. Bij de verzamelplaats Resort Suites Alba was, doordat dat het restaurant werd gerenoveerd, plaats gemaakt op een prachtige locatie in het duinzand met uitzicht op zee, waar koffie kon worden geserveerd. Het was hard werken voor de administratiedames om de penningen en administratie op orde te krijgen.
Rond 10.00 uur kwam de stoet in beweging, maar eerst werd er speciale aandacht gevraagd door een van de leden om via een filmpje een felicitatie te doen met gehele groep aan haar (schoon)zoon in Nederland, die vandaag 40 jaar werd. Daaraan werd van harte gevolg gegeven.
De dag begon wat bewolkt, maar naar mate de wandeling vorderde werd het heel aangenaam wandelweer. De wandeling ging langs de kust van Albandeira over de kliffen met prachtige vergezichten, in de diepte kleine verscholen strandjes en kriskras over kleine paadjes langs enkele (gelukkig goed afgezette) kraters. Je zag goed wat de natuur heeft gedaan door de jaren heen. Mooie rotspartijen. Het was opletten geblazen door de ongelijke grond en losse stenen. Soms was het door de nattigheid erg glad. Halverwege werd er regelmatig gestopt voor een fotomomentje. Pff het duurde even om de groep bij elkaar te krijgen..en niet te dicht tegen de rotsrand aan.

Bovenlangs Praia da Marinha gelopen en genoten van het uitzicht met de schittering van de zon over het water. Wederom fotomoment, hilarisch, de sfeer zat er goed in! Bij Marinha verlieten wij de kustlijn en gingen verder door het natuurgebied. De paadjes werden smaller, de gele bloemetjes oogden vrolijk in het hoge gras, alsook de mooie paarse heiplantjes. Het was mooi om te zien hoe de hele stoet zich door het duingebied manoeuvreerde. Soms kleine klim- en afdalingen en een enkel stuk door omgeploegde grond.

Achterlangs de oude wijnfabriek Adega liepen wij door Caramujeira, een voormalig druivengebied, richting het natuurgebied om vervolgens met een cirkel terug te lopen naar ons beginpunt Suites Alba. Na anderhalf uur lopen was er de mogelijkheid om via een korte weg terug te gaan, waarvan door enkelen gebruik werd gemaakt.

Na iets meer dan 2 uur wandelen was het eindpunt bereikt en werd er naar Carvoeiro gereden, waar in restaurant Vimar de lunch werd gebruikt. Na de uitstekende lunch ging de groep tevreden uiteen!
Hartelijk dank aan allen voor de gezellige dag. Tot de volgende maand.
Hartelijke groet van Bidi, Cor, Joke en Paul.

20 januari in de omgeving van Carvoeiro
Voorlopers : Joke & Paul, Bidi & Cor