16 september in de omgeving van Cumeada
De eerste wandeling van woensdag 16 september 2015 zit er inmiddels alweer op en met 40 wandelaars en lunchers begon iedereen weer enthousiast aan dit nieuwe wandelseizoen. Wel af en toe met een miezerig regentje, maar bij een temperatuur van ver boven de 20 graden eigenlijk best lekker wandelweer. Na de koffie werd het een heel  fijne wandeling, bovendien in de prachtige natuurlijke omgeving tussen Silves en Messines. Komende op de bovenweg van Cumeada de Baixa zagen we daar de hoge bergen met prachtige vergezichten. Als alternatief konden sommigen de hogere klim ontwijken, door beneden langs te lopen en de wandeling iets te verkorten. (Dat daarbij stiekem koffie werd gedronken bij Anna thuis, moeten de diehards maar voor lief nemen). Als bezienswaardigheid zagen we ook een eeuwenoude alfarrobeiraboom. Zie onderstaande foto s.
Een prima wandeling dus, voorgelopen en georganiseerd door Theo en Aad, die afgesloten werd met een werkelijk heerlijke lunch in het restaurant van Ed de Meester. Restaurante -  Bistro Rainha is een aanrader.

In zijn traditionele bedankje, liet Martin weten dat een van onze wandelaars, de eigenlijk altijd fitte Frits Hommes, geopereerd moet worden en wij hem daarvoor alle sterkte toewensen. Ook werden Joke en Albert Haffert en Wim en Ans Ludwig nog bedankt voor hun voorlopers bijdrage van voor de zomer en ontvingen nu ook de beroemde fles Port, omdat zij in juni j.l. niet aanwezig konden zijn.

Tevens deelde Martin mee, dat hij en zijn echtgenote Armanda het stokje van de organisatie, na bijna 6 jaar, graag aan anderen zouden willen overdragen. Dit jaar blijven zij nog in actie en zullen proberen met kandidaten die zich aanmelden voor de toekomst in gesprek te gaan. De wandelclub Algarve heeft een perfecte website, het fundament van onze wandelclub en het moet dus niet moeilijk zijn om op administratief en organisatorisch gebied dit te continueren met weer eens nieuwe mensen.
Dat daarnaast voorlopers ook van essentieel belang zijn moge duidelijk zijn. Hans Wijnen, coordinator van onze wandelingen, heeft thans wel een aantal kandidaten voor komende wandelingen. Maar we hebben er nog meer nodig. In de maand oktober komen we daarop terug, waarbij ook de nieuwe leden van de kascommissie bekend zullen worden gemaakt. Daarom tot de volgende wandeling op woensdag 21 oktober a.s.
De foto's hieronder geven een impressie van de wandeling: klik op een willekeurige foto en er gaat een nieuw venster open. In dat venster kunt u met de pijltjes links en rechts door deze foto's bladeren. Rechtsonder staat het "kruisje" om het fotovenster weer te sluiten.
Voorlopers : Theo / Aad
afstand/duur :  2 1/4  uur