We liepen deze wandeling met 38 mensen, wat toch geen verkeerde opkomst is zo vlak voor de kerstdagen. En het was schitterend weer met veel zon en warmte. In de bistro Break Point heeft de eigenaar Francisco echt zijn best gedaan ons goed te ontvangen voor de koffie. De pastel de nata kwam pas 10 minuten voor onze komst uit de oven en dat was goed te proeven.
De wandeling was grofweg aan weerszijden van de weg van Sao Lourenco do Palmeiral naar Algoz door een gebied, dat vanuit de auto een natuurlijke ongerepte uitstraling heeft. Maar in die ongerepte natuur liggen wel tientallen ontgonnen perceeltjes met niet alleen de bekende fruitbomen, maar ook katoenplanten  en zelfs cactussen, die gekweekt worden voor de verkoop. Het Barrocal (landbouwgebied van de Algarve) blijkt toch ook verrassend mooi te zijn. Tijdens de wandeling werden wel schoten gehoord, maar die kwamen veilig van de schietvereniging aan de andere kant van de bergwand.
Er waren twee momenten, waarop de wandelaars een keuze hadden om voor een verkorte route te kiezen en daar werd door een aantal gebruik van gemaakt. Bij het kerkje aan het eind van de wandeling kon toch een groepsfoto gemaakt worden met alle deelnemers, waarna we naar het restaurant Martinho in Algoz reden.
Ook zij hadden begrepen, dat uit de groep potentiƫle klanten kunnen voortkomen, wat onder meer bleek uit de prachtige spies van verschillende vruchten, die de vegetariƫrs onder ons voorgeschoteld kregen. Met deze prima maaltijd en de oproep van onze voorzitter aan de leden om toch vooral ook eens een wandeling te organiseren (zonder voorlopers immers geen wandelclub) sloten we het seizoen 2015 af.

16 december in de omgeving van Algoz
Voorlopers : Joke & Albert